REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ZIARENKO
1. Postanowienia wstępne.
1.1. Sklep ZIARENKO znajdujący się na stronie internetowej www.kawa-ziarenko.pl jest prowadzony przez Jakuba Dymacza, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Jakub Dymacz SAUERSAND, adres miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i adres do doręczeń: ul. Fredry 2, 30-605 Kraków, posiadający NIP: 6772304358, REGON: 121094390, e-mail: biuro@programpremium.pl, zwany dalej „Sprzedawcą”.
1.2. Poprzez Sklep www.kawa-ziarenko.pl Sprzedawca prowadzi detaliczną sprzedaż wysyłkową towarów na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
1.3. Niniejszy Regulamin określa rodzaje, zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną oraz prowadzenia Sklepu przez Sprzedającego.
1.4. Definicje:
1.4.1. Formularz Rejestracji – formularz udostępniony na stronie internetowej Sklepu, służący do założenia Konta w Sklepie (rejestracji).
1.4.2. Formularz Zamówienia – formularz udostępniony na stronie internetowej Sklepu, służący do składania Zamówień w Sklepie oraz określenia warunków Umowy sprzedaży, w tym sposobu płatności i dostawy.
1.4.3. Klient – osoba fizyczna lub inny podmiot, który dokonał lub zamierza dokonać zakupu w Sklepie.
1.4.4. Kodeks Cywilny – ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
1.4.5. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, zawierający ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
1.4.6. Konto – usługa elektroniczna polegająca na założeniu i prowadzeniu indywidualnego konta Klienta zarejestrowanego na stronie internetowej Sklepu. Konto stanowi zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem. Gromadzone są w nim dane podane przez Klienta w Formularzu Rejestracji oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.4.7. Kurier – podmiot zewnętrzny w stosunku do Sprzedawcy, realizujący dostawę zamówionych przez Klienta Towarów na adres podany przez Klienta w Zamówieniu.
1.4.8. Potwierdzenie Zamówienia – potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę, wysłane Klientowi po złożeniu przez niego Zamówienia.
1.4.9. Przedsiębiorca – Klient zawierający ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
1.4.10. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
1.4.11. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1).
1.4.12. Sklep/Sklep Internetowy – Sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym: www.kawa-ziarenko.pl .
1.4.13. Towar – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie, będąca lub mogąca być przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.14. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
1.4.15. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu.
1.4.16. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
1.4.17. Zamówienie – oferta nabycia Towarów składana przez Klienta za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzająca bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów ze Sprzedawcą.
1.5. Niniejszy Regulamin znajduje zastosowanie do wszelkich umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu zarówno z Klientami będącymi Konsumentami, jak i Przedsiębiorcami, z tym, że Punkt 7 ma zastosowanie wyłącznie do Klientów będących Konsumentami, a Punkt 9 do Klientów będących Przedsiębiorcami, z zastrzeżeniem pkt. 9.1. poniżej.
2. Rejestracja i zasady korzystania z Konta.
2.1. Sprzedawca udostępnia Klientom posiadającym dostęp do sieci Internet oraz popularną przeglądarkę internetową możliwość rejestracji w Sklepie poprzez założenie przypisanego im Konta, oznaczonego indywidualnym loginem i hasłem.
2.2. Zarejestrowanie Klienta odbywa się poprzez wypełnienie udostępnionego na stronie internetowej Sklepu Formularza Rejestracji, w którym muszą zostać uzupełnione następujące dane osobowe Klienta: imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres poczty elektronicznej (który stanowi zarazem login) oraz hasło. Warunkiem Rejestracji jest zaakceptowanie przez Klienta niniejszego pkt. 2 Regulaminu, stanowiącego regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
2.3. Rejestracji można dokonać bezpośrednio na stronie internetowej Sklepu.
2.4. Z chwilą zarejestrowania Klient zawiera ze Sprzedawcę umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, na podstawie której Sprzedawca zakłada oraz utrzymuje, nieodpłatnie oraz przez czas nieoznaczony, Konto Klienta w Sklepie internetowym. Sprzedawca zapewnia Klientowi możliwość rezygnacji z posiadania Konta w każdej chwili i bez podania przyczyny poprzez kliknięcie przycisku „Usuń konto” w dolnej części strony https://kawa-ziarenko.pl/moje-konto/ .
2.5. Na Koncie Klienta gromadzone są wprowadzone w Formularzu rejestracji dane osobiste Klientów oraz informacje o złożonych przez nich Zamówieniach w Sklepie.
2.6. Gromadzone na Koncie dane Klienta podlegają ochronie zgodnie z polityką prywatności Sprzedawcy, dostępną pod adresem: https://kawa-ziarenko.pl/polityka-prywatnosci/.
2.7. Klient nie może wykorzystywać Konta do udostępniania w sieci Internet treści o charakterze bezprawnym, w szczególności wulgarnych lub naruszających dobra osobiste osób trzecich.
2.8. Konta, na których Sprzedawca nie odnotował żadnej aktywności przez okres 24 (dwudziestu czterech) kolejnych miesięcy uważane są za nieaktywne i mogą zostać usunięte przez Sprzedawcę bez uprzedniego ostrzeżenia.
2.9. Wszelkie reklamacje dotyczące powyższych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na podstawie niniejszego regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną powinny być składane oraz będą rozpatrywane przez Sprzedawcę odpowiednio w trybie określonym w pkt. 8.4.-8.5. i 8.7. niniejszego Regulaminu.
3. Zawarcie Umowy sprzedaży i realizacja Zamówienia.
3.1. Zamówienia realizowane są na terenie Polski.
3.2. Zamówienia na Towary oferowane w Sklepie przyjmowane są za pośrednictwem strony internetowej Sklepu. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, z wyjątkiem okresów przerw technicznych, wskazywanych za pośrednictwem komunikatu na stronie internetowej Sklepu. Zamówienia są realizowane jedynie w dni robocze.
3.3. Sprzedawca zastrzega, że możliwość podglądu danego Towaru na stronie Sklepu nie jest równoznaczna z fizyczną dostępnością danego Towaru w magazynie Sprzedawcy i możliwością realizacji danego Zamówienia przez Sprzedawcę. Informacja o fizycznej dostępności danego Towaru w magazynie Sprzedawcy i, tym samym, o możliwości realizacji danego Zamówienia znajduje się na podstronach poszczególnych Towarów na stronie Sklepu.
3.4. Złożenie Zamówienia przez Klienta następuje poprzez łączne dokonanie następujących czynności:
- dodanie wybranego Towaru/ów do elektronicznego koszyka zakupowego,
- w widoku koszyka zakupowego kliknięcie przycisku „PRZEJDŹ DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA”,
- wypełnienie Formularza Zamówienia poprzez wprowadzenie danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres dostawy (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), numer telefonu kontaktowego, adres poczty elektronicznej oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: sposób dostawy Towaru/ów, sposób płatności, opcjonalnie: dane (imię i nazwisko/nazwa firmy, adres – ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj oraz numer telefonu kontaktowego), na jakie ma zostać wystawiona faktura. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
- zatwierdzenie zamówienia poprzez zatwierdzenie Regulaminu Sklepu i kliknięcie przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”.
3.5. Informacje zamieszczone przez Sprzedawcę w Sklepie nie stanowią oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, a jedynie zaproszenie Klienta do złożenia takiej oferty. Złożenie Zamówienia przez Klienta stanowi złożenie przez niego wiążącej oferty zakupu Towaru/ów wskazanych w Zamówieniu, wiążącej Klienta przez okres 7 (siedmiu) dni od złożenia Zamówienia. Umowa sprzedaży zostaje zawarta po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia Zamówienia przez Sklep, które zostaje wysłane drogą elektroniczną na adres mailowy wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
3.6. W przypadku braku możliwości realizacji danego Zamówienia, w tym w szczególności z powodu niedostępności danego Towaru w magazynie, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem niezwłocznie po złożeniu Zamówienia (telefonicznie lub poprzez wiadomość e-mail), wskazując, czy Zamówienie będzie mogło zostać zrealizowane w terminie późniejszym, niż wskazany w Potwierdzeniu Zamówienia czas dostawy zakupionego/-ych Towaru/-ów.
3.7. W przypadku braku możliwości realizacji danego Zamówienia nawet w terminie późniejszym, niż wskazany w Potwierdzeniu Zamówienia czas dostawy zakupionego/-ych Towaru/-ów, bądź w przypadku braku zgody Klienta na realizację danego Zamówienia w późniejszym terminie, Sprzedawca jest uprawniony do jednostronnego anulowania Zamówienia złożonego przez Klienta (tj. (odstąpienia od zamówienia), a w przypadku jego potwierdzenia w sposób wskazany w pkt. 3.6. powyżej – do odstąpienia od Umowy sprzedaży, w terminie 14 dni od, odpowiednio, złożenia Zamówienia, bądź jego potwierdzenia w sposób wskazany w pkt. 3.6. powyżej.
3.8. Zamówienie realizowane jest przez Sprzedawcę po otrzymaniu wpłaty wartości Zamówienia (obejmującej również koszty dostawy) dokonanej przez Klienta za pomocą udostępnionych na stronie Sprzedawcy sposobów dokonywania płatności elektronicznych. Powyższe nie dotyczy Zamówień, dla których została wybrana opcja płatności za pobraniem.
3.9. Sprzedawcy przysługuje prawo własności Towarów do czasu zapłaty przez Klienta wszystkich należności na rzecz Sprzedawcy (zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej).
4. Ceny.
4.1. Ceny Towarów uwidocznione na stronie internetowej Sklepu podawane są w złotówkach i zawierają podatki. Ceny nie zawierają kosztów dostawy Towarów.
4.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, jak i również do ogłaszania oraz odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych lub wyprzedaży. Zamówienia złożone przed wprowadzeniem powyższych zmian będą realizowane na warunkach dotychczasowych (sprzed wprowadzenia zmian).
4.3. W przypadku ogłoszenia akcji promocyjnej, promocje w ramach danej akcji nie łączą się z innymi promocjami ogłoszonymi przez Sprzedawcę, chyba że regulamin danej akcji promocyjnej wyraźnie stanowi inaczej.
4.4. Ceny opublikowane na stronie internetowej muszą zostać potwierdzone przez Sprzedawcę poprzez wyraźne potwierdzenia przyjęcie Zamówienia do realizacji.
4.5. Cennik dostawy Towarów dostępny jest każdorazowo po zatwierdzeniu koszyka, przy uzupełnianiu danego Formularza Zamówienia.
4.6. Informacja o całkowitej wartości danego Zamówienia (cena Towaru/-ów wraz z ceną dostawy) widoczna jest w Formularzu Zamówienia po dokonaniu przez Klienta wyboru sposobu dostawy oraz sposobu płatności.
5. Płatności.
5.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności za Towary: płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, płatność przez szybki przelew internetowy oraz płatność za pobraniem (w paczkomacie lub do rąk kuriera). Sprzedawca akceptuje jedynie płatności dokonywane z kont bankowych prowadzonych w granicach Unii Europejskiej (UE).
5.2. Wszelkie koszty transakcji finansowych ponosi Klient.
5.3. Akceptując niniejszy Regulamin, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie informacji o uznaniach na rachunku, a także, w razie wyrażenia takiego żądania na etapie składania Zamówienia, faktur VAT (w tym faktur korygujących – w przypadku zwrotów lub reklamacji uznanych przez Sprzedawcę) wyłącznie w formie elektronicznej.
6. Dostarczenie Zamówienia.
6.1. Zakupiony Towar jest wysyłany za pośrednictwem Kuriera na koszt Klienta (chyba, że Sprzedawca wyraźnie wskaże, że pokrywa koszty wysyłki Towarów), zgodnie z wybranym przez niego w Formularzu zamówienia sposobem dostawy Zamówienia.
6.2. Sprzedawca zastrzega, że w przypadku Towarów stanowiących produkty gabarytowe, ich wysyłka ze względów transportowych następuje w stanie wymagającym samodzielnego montażu przez Klienta. W takim przypadku do danego Towaru załączana jest instrukcja montażu.
6.3. Z zastrzeżeniem pkt. 7.5. poniżej, termin dostawy zakupionych Towarów określony przez Sprzedawcę w Potwierdzeniu Zamówienia jest terminem przybliżonym i nie ma charakteru wiążącego.
6.4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w związku z Zamówieniem tylko do wysokości jego wartości.
6.5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu realizacji Zamówienia lub wstrzymania realizacji kolejnych Zamówień złożonych przez Klienta w przypadku nieuregulowania płatności za wcześniejsze dostawy, aż do momentu całkowitego uregulowania należności.
7. Postanowienia dotyczące Konsumentów.
7.1. Postanowienia niniejszego Punktu znajdują zastosowanie do Konsumentów.
7.2. Główne cechy świadczenia Sprzedawcy opisane są w potwierdzeniu Zamówienia, które przesłane jest Klientowi. Kontakt pomiędzy Klientem i Sprzedawcą odbywa się w formie elektronicznej za pomocą poczty elektronicznej lub w innych formach za zgodą Sprzedawcy, jeżeli Klient wyrazi takie życzenie.
7.3. Dane identyfikujące Sprzedawcę, w tym dane teleadresowe Sprzedawcy dostępne są na stronie internetowej Sklepu oraz w pkt. 1.1. Regulaminu.
7.4. Łączna cena Zamówienia podana jest Klientowi w potwierdzeniu Zamówienia oraz przesłanym dowodzie zakupu.
7.5. Sprzedawca realizuje Zamówienia zgodnie z ich treścią, w terminie do 7 dni roboczych w przypadku standardowego Zamówienia, tj. Zamówienia dotyczącego Towaru dostępnego w magazynie Sprzedawcy. W przypadku pozostałych Zamówień termin ich realizacji wynosi do 14 dni roboczych, przy czym Sprzedawca przekaże Klientowi stosowne powiadomienie, zgodnie z pkt. 3.6. Regulaminu.
7.6. Procedura składania oraz rozpatrywania reklamacji przez Sprzedawcę (w tym adres, na jaki można składać reklamacje) są uregulowane w pkt. 8.1.-8.7. Regulaminu.
7.7. Klient może skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie i w sposób, o których mowa w art. 27 Ustawy o prawach konsumenta oraz w pkt. 8.8.-8.17. Regulaminu.
7.8. W razie wystąpienia sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, którego Sprzedawca i Klient nie rozwiążą polubownie, Klient może poddać spór pod rozstrzygnięcie sądu polubownego lub mediację, zwłaszcza przy pomocy organizacji związanych z ochroną konsumentów.
8. Reklamacje i zasady zwrotów.
Reklamacje
8.1. Niezależnie od innych uprawnień związanych z niezgodnością Towaru z Umową sprzedaży, wszelkie Towary dostępne w Sklepie internetowym objęte są gwarancją producenta i/lub dystrybutora, której warunki załączane są wraz z dostawą Towaru.
8.2. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Towaru w stanie wolnym od wad. W zakresie uprawnień Konsumentów z rękojmi za wady obowiązują regulacje ustawowe zawarte w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego, które mają zastosowanie również do Klientów będących osobami fizycznymi zawierającymi ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą takich Klientów, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych Klientów charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
8.3. Reklamacji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne Towarów wynikające z ich użytkowania (np. pęknięcie, złamanie, rozerwania, złe przechowywanie itp.) oraz uszkodzenia wynikające z użytkowania Towarów niezgodnie z ich przeznaczeniem.
8.4. Reklamacje należy składać w formie wiadomości e-mail przesłanej na adres biuro@programpremium.pl albo w formie pisemnej na adres Sprzedawcy, tj. ul. Fredry 2, 30-605 Kraków.
8.5. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące informacje:
8.5.1. imię, nazwisko, adres do korespondencji, nr telefonu, e-mail Klienta składającego reklamację;
8.5.2. datę zawarcia Umowy sprzedaży będącej podstawą reklamacji;
8.5.3. oznaczenie Towaru, którego dotyczy reklamacja;
8.5.4. dokładny opis wady Towaru;
8.5.5. treść żądania Klienta (sposób oczekiwanego rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę)
8.6. Do reklamacji Klient załącza dowód zakupu Towaru, odsyłając sam Towar listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres podany w pkt. 8.4. powyżej. Demontaż poszczególnych elementów Towaru w celu jego wysyłki (np. w przypadku Towarów wielkogabarytowych), a także poprawne zapakowanie Towaru w sposób umożliwiający jego transport (z możliwie maksymalnym ograniczeniem ryzyka utraty lub uszkodzenia Towaru podczas transportu) obciąża Klienta.
8.7. Informacja o sposobie oraz terminie rozpatrzenia reklamacji zostanie przekazana Klientowi w terminie 14 dni liczonych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę reklamacji wraz z odsyłanym Towarem. W przypadku braków w złożonej przez Klienta reklamacji, Sprzedawca wzywa Klienta do ich uzupełnienia niezwłocznie, tj. w czasie 7 dni od daty otrzymania wezwania do uzupełnienia braków.
Zwrot przez konsumenta – Prawo odstąpienia od umowy
8.8. Umowy zawierane ze Sprzedawcą są umowami zawieranymi na odległość (drogą elektroniczną). Z tego tytułu Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy o Prawach konsumenta bez podawania przyczyn w terminie 14 dni od dnia doręczenia Towaru Klientowi będącemu konsumentem („Zwrot”).
8.9. Zwrotu dokonuje się poprzez odesłanie czytelnie podpisanego oświadczenia o odstąpieniu wraz z Towarem podlegającym zwrotowi. Wzór oświadczenia o odstąpieniu dostępny jest w Załączniku nr 1 do Regulaminu. Klient może samodzielnie napisać treść oświadczenia o odstąpieniu, załączając przy tym na piśmie swoje dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres do korespondencji, telefon, e-mail) oraz podpisując oświadczenie. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać przesłane w formie wiadomości e-mail na adres biuro@programpemium.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Sklepu, lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy, tj. ul. Fredry 2, 30-605 Kraków.
8.10. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu, Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres jego poczty elektronicznej.
8.11. Klient ponosi koszty zwrotnego przesłania przedmiotu Zamówienia do Sprzedawcy w razie dokonania Zwrotu. Demontaż poszczególnych elementów Towaru w celu jego wysyłki (np. w przypadku Towarów gabarytowych), a także poprawne zapakowanie Towaru w sposób umożliwiający jego transport (z możliwie maksymalnym ograniczeniem ryzyka utraty lub uszkodzenia Towaru podczas transportu) obciąża Klienta. Przesyłka powinna być przesłana za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. Sprzedawca nie odbiera przesyłek nadanych „za pobraniem” lub dostarczanych do paczkomatów.
8.12. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towaru, do którego Sprzedawca dołączył inny Towar jako gratis w ramach akcji promocyjnej, Klient zobowiązany jest również do zwrotu takiego gratisu, niezależnie od zwrotu Towaru będącego głównym przedmiotem Umowy sprzedaży, od której Klient odstąpił. Postanowienie zdania poprzedzającego stosuje się odpowiednio również w przypadku zwrotu Towarów w wykonaniu przez Klienta uprawnień w ramach reklamacji. W przypadku braku zwrotu Towaru będącego gratisem Sprzedawcy przysługuje prawo do potrącenia wartości takiego Towaru z zapłaconej przez Klienta ceny podlegającej zwrotowi w związku z odstąpieniem od Umowy sprzedaży lub reklamacją.
8.13. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Zwrotu, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyłączeniem kosztów dostarczenia przesyłki ze Zwrotem).
8.14. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu płatności. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z powyższych zdarzeń nastąpi wcześniej.
8.15. Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w przypadkach, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta.
8.16. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech lub funkcjonowania. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę zmniejszenia wartości Towaru w wyniku korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech lub funkcjonowania (np. widoczne ślady użytkowania, zmieszania z substancjami zewnętrznymi, rozdarcia, przetarcia, rozciągnięcia, zawilgocenia, intensywny zapach Towaru) przez Klienta będącego Konsumentem wykonującego prawo odstąpienia od umowy, Sprzedawcy przysługuje prawo do potrącenia z zapłaconej przez Klienta ceny podlegającej zwrotowi w związku z odstąpieniem od umowy wszelkich kwot, o które zmniejszyła się wartość lub użyteczność Towaru, lub które są niezbędne dla przywrócenia Towarom cech nowości (np. czyszczenie, naprawa zniszczeń).
8.17. Zapisy zawarte w pkt. 8.8-8.16 powyżej stosuje się również do Klientów będących osobami fizycznymi zawierającymi ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą takich Klientów, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych Klientów charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9. Postanowienia obowiązujące w stosunkach z Przedsiębiorcami.
9.1. Postanowienia niniejszego Punktu 9 znajdują zastosowanie do Klientów będących Przedsiębiorcami, za wyjątkiem Klientów wskazanych w pkt. 8.17. Regulaminu.
9.2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi ustawowej, w tym w szczególności na podstawie art. 556 Kodeksu cywilnego i następnych, jest wyłączona (tj. rękojmia ustawowa za wady Towarów jest wyłączona).
9.3. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży ograniczona jest do szkód wyrządzonych z winy umyślnej i ograniczona jest do ceny zakupionego Towaru netto.
9.4. Sprzedawca w żadnym wypadku nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za utracone korzyści (lucrum cessans), szkody (koszty/wydatki) pośrednie, jak również utratę renomy, rynku czy też klientów przez Klienta.
9.5. Wszelkie spory między Sprzedawcą a Klientem związane lub dotyczące Umów sprzedaży zawieranych poprzez Sklep będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy dla głównego miejsca prowadzenia działalności przez Sprzedawcę.
10. Polityka bezpieczeństwa i ochrona danych osobowych.
10.1. W związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu przetwarzane są dane osobowe, których administratorem jest Sprzedawca.
10.2. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności Sprzedawcy, dostępnej pod adresem: https://kawa-ziarenko.pl/polityka-prywatnosci/ .
11. Postanowienia końcowe.
11.1. Wszelkie odstępstwa od powyższych warunków wymagają zachowania formy dokumentowej pod rygorem nieważności.
11.2. Zmiana warunków niniejszego Regulaminu dokonuje się poprzez ich opublikowanie na stronie internetowej Sklepu, z tym, że do Umów sprzedaży już zawartych obowiązuje Regulamin w brzmieniu z chwili zawarcia umowy.
Regulamin obowiązuje od dnia 24 maja 2021 r.
Załącznik nr 1 – WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Do: Jakub Dymacz SAUERSAND, ul. Fredry 2, 30-605 Kraków, posiadający NIP: 6772304358, REGON: 121094390, tel. 126368684, mail: biuro@programpremium.pl
– Ja/My niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następującego/następujących Towaru/Towarów _________________________________________
dostarczonych w dniu _______________________
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów) _____________________________
– Adres konsumenta(-ów) _____________________________________
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
________________________________
– Data
________________________________